SOCIAL BRANDING

SOCIAL BRANDING
(cоушл брендинг) (англ.)— особая стратегия коммуникаций с целевыми аудиториями, которая базируется на том, что компания берет на себя социальную или культуртрегерскую миссию по отношению к целевым аудиториям. Напр., компания McDonalds занимается защитой диких птиц в США; Газпром оказывает финансовую поддержку проектам в сфере образования, спорта и науки.

Учебный словарь терминов рекламы и паблик рилейшенз. — Воронеж: ВФ МГЭИ. . 2007.

Игры ⚽ Нужна курсовая?

Смотреть что такое "SOCIAL BRANDING" в других словарях:

  • Branding Social — Saltar a navegación, búsqueda Branding Social es un anglicismo que proviene de la palabra branding , utilizada en marketing para hacer referencia al proceso de hacer y construir una marca, y de la palabra social , definido por el DRAE como algo… …   Wikipedia Español

  • Branding — Saltar a navegación, búsqueda Para el término Branding referente a quemaduras, véase Branding (quemadura). Wikcionario Wikcionario tiene definiciones para branding. Branding (Marketing) es un anglicismo …   Wikipedia Español

  • Social Media — bzw. Soziale Medien bezeichnet digitale Medien und Technologien (vgl. Social Software), die es Nutzern ermöglichen, sich untereinander auszutauschen und mediale Inhalte einzeln oder in Gemeinschaft zu gestalten. Inhaltsverzeichnis 1 Überblick 2… …   Deutsch Wikipedia

  • Social Media Marketing — (SMM) beschreibt die Nutzung sozialer Netzwerke für Marketingzwecke. Fallweise wird die Interaktion bekannter Marken mit ihren Fans und Kritikern auch als Netzwerk oder Mitmach Marketing bezeichnet.[1] Mit dieser neuen Form des Onlinemarketing… …   Deutsch Wikipedia

  • Social Franchising — is defined as a system of contractual relationships “usually run by a non governmental organization which uses the structure of a commercial franchise to achieve social goals” [Montagu D (2002) Franchising of health services in developing… …   Wikipedia

  • Social role valorization — In psychology and social work practice, Social Role Valorization (SRV) is the name given to an analysis of human relationships and human services, formulated in 1983 by Wolf Wolfensberger, PhD, as the successor to his earlier formulation of the… …   Wikipedia

  • Nation branding — is a field of theory and practice which aims to measure, build and manage the reputation of countries (closely related to place branding). Some approaches applied, such as an increasing importance on the symbolic value of products, have led… …   Wikipedia

  • Corporate branding — Marketing Key concepts Product marketing · Pricing …   Wikipedia

  • Human branding — is the process in which a mark, usually a symbol or ornamental pattern, is burned into the skin of a living person, with the intention that the resulting scar makes it permanent. This is performed using a hot or cold iron. It therefore uses the… …   Wikipedia

  • Place branding — (also known as destination branding, place marketing or place promotion) is a relatively new umbrella term encompassing Nation Branding, Region Branding and City Branding. The term was first developed by Philip Kotler, [… …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»